Zoutlamp

algemeen forum niet gerelateerd aan heksen

Zoutlamp

Berichtdoor Sidonia » 18 januari 2010 21:07

MM Allemaal!

Afgelopen weekend hebben mijn lief & ik een zoutlamp gekregen; een lamp van zoutstenen die afkomstig zijn uit de Hymalaya. Het geeft een mooi, zacht licht, en de zoutkristallen zouden allerlei gunstige werkingen hebben (zoals: lucht zuiveren van sigarettenrook, bescherming bieden tegen elektrische straling en een hulpmiddel tegen lusteloosheid).
Ik vind de lamp mooi & origineel, en ben benieuwd of we iets van de werking zullen gaan merken. Is er iemand die hier ervaring mee heeft :?:

Blessings, Sidonia
leer van gisteren - leef vandaag - hoop op morgen
Sidonia

Re: Zoutlamp

Berichtdoor Iana » 19 januari 2010 16:48

Ik heb best wel een zoutlampje thuis, meer voor de gezelligheid eigenlijk. Lampje aan en alle drukte van de dag is redelijk snel vergeten.
Of het bescherming bied tegen electrische straling? Geen flauw idee: ik heb er geen last van tot nu toe.
Iana

Berichtdoor Sidonia » 19 januari 2010 20:18

MM!

Wat goed om te lezen dat je met je lamp aan de drukte van de dag snel kunt vergeten!
Tja ... en die beschermende eigenschappen .... ben benieuwd of ik dat ga ervaren.
Sidonia

Berichtdoor Jana » 20 januari 2010 11:17

Je weet dat je moet oppassen met vocht? (Dat kan de lamp aantasten: een deel ervan oplossen).
Jana

Berichtdoor Kai Gong » 20 januari 2010 11:28

Hoi dag Sidonia,

Ohh, wat een leuk cadeautje!
Wij hebben bij ons thuis vele zoutlampen, ben er een echte liefhebber van! De lampen geven een prachtig licht en een heerlijke aangename rustgevende sfeer in onze huis- en slaapkamers. We hebben ook zoutlampen om een theelichtje in te stoppen.
Ik weet zeker dat je nog jarenlang plezier zal hebben van dit prachtige cadeautje!

Liefs van Karin :D :wink:
Falun Dafa / Falun Gong
Een meditatiemethode gebaseerd op universele principes
Waarachtigheid - Mededogen - Verdraagzaamheid
Kai Gong

Berichtdoor Sidonia » 20 januari 2010 11:52

MM!

Ja, ik vind het ook een heel leuk / origineel cadeau. Ik zag de lampen wel regelmatig in een winkel, maar had er nooit aan gedacht om er zélf één te kopen.
Ik kan me goed voorstellen dat je een echte liefhebber bent, Karin! Ik ben al op marktplaats aan het snuffelen naar méér mogelijkheden met die prachtige kristallen. En dank je wel voor je advies over het vocht, Jana. De gebruiksaanwijzing wees daar ook op. Maar het is nooit verkeerd om een advies vaker te horen.

Liefs, Sidonia
Sidonia

Berichtdoor keukenheks » 21 januari 2010 10:41

Hoera!!!! Eindelijk weer een reden om het archiefforum onder de aandacht te brengen :P
Hier staat een lekker lang topic over (Himalya)zout Lampen en waxine houders
http://www.whiteshadow.bespreking.nl/vi ... ut&start=0

Liefs,
Wilma (kopiëren en plakken hier naar toe is toegestaan, ik heb er alleen zelf geen tijd voor op dit moment)
Why is the rum always gone??Oeh...that's why!! (Jack Sparrow)
keukenheks

Berichtdoor Iana » 21 januari 2010 21:03

Jana schreef:Je weet dat je moet oppassen met vocht? (Dat kan de lamp aantasten: een deel ervan oplossen).

Jah, maar het hangt van lamp tot lamp af. Vroeger hadden we er twee, eentje om gewoon een waxinelichtje in te branden, een andere met waxinelichtje en oliehoudertje boven (zo'n glazen ding waar je geurolie moest indoen). De lamp met houdertje heb ik na een jaar moeten wegdoen, aangezien ze continu nat was, zelfs als ze 's zomers in de vlakke zon stond.
Ik vond het eigenlijk heel raar, want de andere lamp doet nu nog altijd dienst en daar heb ik absoluut geen problemen mee gehad.
Ook het feit dat het andere kwaliteit was, dat is best mogelijk, dan vin ik het nog vreemd, aangezien ik ze tesamen in dezelfde winkel heb gekocht. Dus jah, toch maar mee oppassen.

Ik zou trouwens ook nooit zo'n zoutlamp met electrische lamp in kopen, net om bovenstaande reden.
Iana

Berichtdoor Sidonia » 21 januari 2010 21:10

Hee, wat gaaaaaf om te lezen! Gelijk een goede leer voor me als ik wéér eens een nieuw onderwerp wil aankaarten; eerst in het archief neuzen! :mrgreen:
Sidonia

Berichtdoor keukenheks » 24 januari 2010 15:45

[off topic]Het archief is inderdaad heel erg handig en leuk om door te spitten, maar laat dat je niet weerhouden om ook hier over een onderwerp te schrijven. Ook al is er misschien al lang geleden over een bepaald onderwerp geschreven, meningen kunnen in de loop der tijd veranderen.[/off topic]

Ik heb mijn zoutlamp nog steeds, hij heeft in de loop der tijd zo veel zout afgegeven dat er een hele inham is ontstaan, de steen veranderd dus letterlijk in zout. Terwijl ik er nog een stuk of 3 heb waar dit helemaal niet mee gebeurt. Vaag gedoe eigenlijk :wink:
Why is the rum always gone??Oeh...that's why!! (Jack Sparrow)
keukenheks

Berichtdoor Sidonia » 9 februari 2010 22:23

Leuk om te lezen, hoe goed de lamp bij iedereen bevalt. Bij mij is -ie ook helemaal thuis; ik brand 'm dagelijks en geniet ervan dat de dagen nu nog niet zo lang zijn (dan kan -ie lekker vaak aan) :D
Sidonia

Berichtdoor katrienontheroad » 28 juli 2010 10:55

Allemaal,

Een week geleden vond ik drie zoutlampen in een outlet-store. 3 euro per stuk. Eerder kocht ik ze niet wegens:te duur.
Nu...slaap ik al een hele tijd absoluut niet goed, om allerlei redenen. Heb ik gisteren avond een van de drie naast mijn bed gezet en laten branden.............IK HEB GESLAPEN ALS EEN ROOS en voel me vandaag als herboren!!!!!!!!!!!!!!!! Ik ben dus vanochtend even op't net op zoek gegaan naar eventueel effect van deze lamp. Blijkt dat dit zou kunnen. Ben ik tevreden zeg! Heb eindelijk zo'n mooie lampen en dan hebben ze nog een fantastisch effect op me ook!
Groeten aan allen,
Katrien.
katrienontheroad

Berichtdoor Vlinder » 30 juli 2010 23:10

MM Katrien,

Whow, wat een geweldig bericht!!! :D Ik hoop dat je veel van je lampen zult genieten - zowel slapend als wakker!
Enne ... welkom op dit forum by the way. Ben je van plan om meer berichtjes achter te laten? Dat zou gezellig zijn :mrgreen:

BB, Vlinder
Om te slagen moet je in jezelf geloven
Vlinder

Berichtdoor giomana » 31 juli 2010 11:29

Wij hadden thuis ook zo'n lamp, jaren geleden, met zo'n elektrisch llichtje erin. Ik was nog te jong om iets van eigenschappen te weten , maar ik herinner me wel nog dat er op een keer zo veel vocht uit die zoutkristallen kwamen, dat dat lamje onherroepelijk kapot was. De lamp zag bruin, stonk een beetje , dus lettoch maar even op wil ik meedelen.
giomana

Keer terug naar algemeen